Welke plafond beugel moet ik kopen voor een Sharp beamer?

Ik heb al een tijdje een Sharp PGA10X-SL beamer. Nu wil ik hem thuis aan het plafond hangen. Ik kan echter op het internet alleen plafondbeugels vinden die 'universeel' zijn.

Hoe weet ik welke beugel past op mijn beamer?
Wie heeft er ervaring met beamers en plafondbeugels?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Ze zijn echt universeel. Een beamer heeft drie schroefgaten. De beugel heeft drie armen, die je zo kunt bijstellen, dat het altijd past.
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Garantie kan ik je niet geven, maar ik heb een aantal beamers van verschillend merken opgehangen, en de bevestiging was altijd - na wat geschuif met die pootjes - binnen vijf minuten gepiept.
Ik weet niet welk type het handigst is.
De beamers zelf zijn vaak licht, dus kwa stevigheid hoef je geen hoge eisen te stellen.
Ik zie dat bij jouw plaatje dat deze beugel een kogelgewricht heeft. Lijkt me wel handig, dat hebben ze niet allemaal. Dan moet je bij de beamer wel de geometrie kunnen aanpassen (van trapezium weer een rechthoek kunnen maken)
AWM
14 jaar geleden
Ik kan je niet helpen aan prijzen/merken, misschien iemand anders die dit leest?
Bijna alle projector beugels zijn universeel. Je kunt ook de aanbevolen beugel van Sharp nemen (zie jouw handleiding) maar dit soort "original spareparts" zijn vaak kostbaar. Neem een beugel van Vogel's en je zit altijd goed.

Enige waar je op moet letten is de afstand tussen projector en plafond. Kijk in de handleiding of bovenkant lens ook bovenkant doek is. Doe je dit niet dan bestaat de kans dat je met "digital keystone" het trapezium effect moet corrigeren wat daardoor ontstaat. Plat vertaald ga je optische vervorming corrigeren met digitale vervorming en dat komt de beeldkwaliteit absoluut niet te goede.

En voor de perfecte beeldkwaliteit gaan we uiteraard niet lopen prutsen met projecteren op de muur of op een laken maar nemen we een mat projectie scherm van bijvoorbeeld Projecta.

Als laatste neem je voor de hoogste beeldkwaliteit de beste beeldverbinding. In het geval van deze Sharp is dat RGB of Component Video via de sub D15 ingang. Wellicht heb je een Component Video uitgang op je DVD speler en heb je een verloopkabel nodig.

Enjoy your home cinema!