Waarom kan ik de zender Radio 4 wel via de kabel en op mijn PC ontvangen, maar niet op een radio die met een antenne werkt?

In mijn huiskamer heb ik mijn tuner op de kabel en ook op mijn computer kan ik Radio 4 ontvangen. Maar in de slaapkamer lukt dat niet. Die radio daar heeft AM en FM en een antenne.

14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

In 2003 is er in Nederland een nieuwe indeling gemaakt van de FM-band. (dat was operatie 'Zerobase') Sindsdien is niet alles meer goed te ontvangen. Er zijn te veel zenders in de lucht en met name goedkope radio's raken overstuur daarvan en kunnen zwakkere zenders niet goed meer ontvangen. Dat is er waarschijnlijk bij jou aan de hand. Koop een internetradiootje, niet duur en een glasheldere ontvangst van 13.000 stations, met ook Radio4. Als je Wifi in je huis hebt is het een fluitje van een cent om hem aan het werk te krijgen.
AWM
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Wat is een internetradio? Moet die op m'n computer aangesloten worden? Dat kan in dit geval niet want mijn computer staat in de huiskamer en ik wil Radio 4, en BNR ook, in de slaapkamer kunnen ontvangen. Ze worden daar kennelijk allebei weggedrukt door allerlei (voor mij) domme zenders met popmuziek. Veel te veel van hetzelfde tegenoordig, bah!
AWM
14 jaar geleden
Je hebt er alleen maar een draadloos netwerk voor nodig. En al die stations, ook Radio 4 en BNR ontvang je dan zonder één storinkje. Maar ik kan je garanderen dat je Radio 4 dan snel dumpt. Er zijn zoveel betere klassieke stations te ontvangen op zo een ding. Wel duizend!
zondag
14 jaar geleden
Mijn computer werkt draadloos op een modem en router die zich in de meterkast bevinden. Heb ik dan een draadloos netwerk? Dit zal wel een heel stomme vraag zijn. Maar ik neem je niet in de maling. Heb gewoon 0,0 verstand van deze dingen.
AWM
14 jaar geleden
Ja, dan heb je een draadloos netwerk. Want je computer heeft een draadloze netwerkaansluiting, zoals je schrijft...
zondag
14 jaar geleden
Dank je Antwoordman. Als ik een internetradio zou kopen, moet ik hem dan op het modem of op de router aansluiten? In mijn onkunde denk ik zelf op het modem. Maar zit er bij zo'n radio dan zo'n speciale stekker?
AWM
14 jaar geleden
Dat is nou het mooie van een draadloos netwerk. Je hoeft hem nergens op aan te sluiten, behalve op het stopkontakt.
zondag
14 jaar geleden
Oh, dat is geweldig! En wat een sufkop ben ik! (schaam, schaam).

Andere antwoorden (2)

In onderstaand lijstje moet je e.e.a. voor jouw lokatie kunnen vinden!

Radio 4 zendt uit op:

Goes: 95.0 FM Hulsberg: 98.7 FM
Lopik: 94.3 FM Loon op Zand: 98.2 FM
Markelo: 91.4 FM Roermond: 94.5 FM
Rotterdam: 94.7 FM Smilde: 94.8 FM
Wieringermeer: 101.6 FM
Steunzenders Arnhem: 92,1 FM Ede 94.7 FM
Amsterdam: 94.5 FM Roosendaal: 92.1 FM
Den Haag: 94.1 FM Veenendaal: 94.7 FM
Wageningen 94.7 FM
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Radio 4 zou in heel nederland te ontvangen moeten zijn alleen gebruikt men verschillende frequentie's
op het plaatje zie je de dekking van radio 4 plus de frequentie in het gebied