Het principe is gebaseerd op elektromagnetische inductie. Zowel aan de kant van de oplader wordt een spoel geplaatst als aan de kant van het op te laden apparaat. Wanneer nu in de oplader een wisselstroom gegenereerd wordt, dan zal er ook in de spoel van het op te laden apparaat een stroom lopen. Met die stroom kan een batterij opgeladen worden.

Het principe is te vergelijken met dat van een transformator, nu zit er echter geen metalen kern tussen beide spoelen, maar lucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Daar stop je gewone (AA?) batterijen in. Die laden jouw telefoon op.

Toegevoegd na 15 minuten:
Hmm.. Ik zie nu dat je je vraag bedoelt zoals Antwoordman daarop antwoordt. Mijn idee was meer gebaseerd op zo'n goedkoop dingetje van de Action. Daar doe je een stuk of 4 batterijen in, en je krijgt er verschillende stekkertjes bij. Die plug je in je wat dan ook, en dan geven de batterijen hun stroom af aan het apparaatje dat je wilt opladen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je zoals in een elektrische tandenborstel? In de oplader en de tandenborstel zitten spoeltjes die je vlak bij elkaar plaatst. Het wisselende magnetische veld wordt door het spoeltje in de tandenborstel opgepikt en gebruikt om de accu op te laden.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja idd dat bedoel ik =)
Een draadloze oplader bestaat niet. Opladen houdt in dat je baterijen weer van power voorzien worden en ik heb zomaar het idee dat eleciteit nooit draadloos kan worden doorgevoerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iets draadloos opladen is natuurlijk onmogelijk.
tenzij je het over opladers hebt die batterijen gebruiken.
maar via de netstroom kun je niet draadloos opladen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4 minnen zonder reactie? beetje zwak... kommop jongens, je kan toch niks opladen zonder draadje via het netstroom:O