Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is er geen radio/CD- speler te koop, waar ook een korte golf (wereldontvanger) op zit?

Ik heb deze vraag al bij diverse fabrikanten gesteld maar niemand kan mij daar een antwoord op geven.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Is inderdaad niet te vinden,ik denk dat het niet interessant is om dit te fabriceren omdat er waarschijnlijk te weinig vraag naar is.

Groeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Korte golf ontvangers worden alleen gebruikt door mensen die op reis gaan. Radio/CD-spelers zijn over het algemeen groot. Als je reist is het simpelweg niet praktisch om grote apparatuur mee te nemen. De markt is er dus te klein voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toch wel! Kijk op:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om korte golf goed te kunnen ontvangen heb je een speciale antenne nodig. De golflengte van de FM band is 3 meter -> antenne lengte 75 cm (kwart golf). Bij de korte golf is 40 - 80 – 160 meter -> antenne lengte 10-20-40 meter (kwart golf). Conclusie; het sprietje aan een auto en op een radio/cd-speler is ideaal voor de FM band, maar eigenlijk totaal ongeschikt voor de korte golf.

Zonder speciale antenne ontvang je wel wat, maar niet optimaal. Wellicht om te voorkomen dat mensen gaan klagen over die k*t ontvanger van merk XYZ is het vanuit marketing beter de mensen maar een speciale kortegolf radio te laten aanschaffen. Een combinatie (auto)radio werkt nooit zo goed als een losse korte golf ontvanger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om korte golf goed te laten werken moeten er extra kosten gemaakt worden die daarmee de radio/CD speler duurder zou maken dan die van de concurrent. Dat werkt alleen als er veel vraag naar KG zou zijn, die is er echter niet en wordt door internet alleen maar kleiner.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding