Hoe lang zul je nog "gewone" lampen kunnen krijgen of gaan die echt helemaal uit de handel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Zoals in het eerste antwoord al duidelijk omschreven zal miv die datum echt voorbij zijn. En dat moet ook want dit soort lampen verbruiken teveel energie en we moet heel zuinig gaan worden met al ons energieverbruik.
Dus het is even lastig maar het is voor een hele goede zaak, en de nieuwe lampen die op de markt komen gaan steeds mooier licht geven, dus dat zal ook ten goede veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De Europese Commissie heeft besloten dat gloeilampen worden afgeschaft. Dit gebeurt in fases. Sinds 1 september 2009 mogen in Europa geen matte gloeilampen en geen heldere gloeilampen van 100 Watt meer worden verhandeld. Er zullen daardoor steeds minder van dit soort lampen verkrijgbaar zijn in de winkels. Na 1 september 2012 mogen er helemaal geen gloeilampen meer worden verkocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig had ik een 60 Watt gloeilamp nodig vandaag.
Bij AH kun je geen gloilampen meer krijgen met fitting E24.
Bij een lampenwinkel kreeg ik er nog een te pakken. De eigenaar vertelde me dat hij ze niet meer kom kopen. Hij had nog wat in voorraad. De bouwmarkten hebben ook nog wel wat in voorraad. Het wordt dus steeds moeilijker ze te kopen. Na 2012 is het afgelopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk op onderstaande link voor het complete uitfaserings overzicht. Voor de verschillende sterktes gelden verschillende einddatums waarop deze verkocht mogen worden. Uiteindelijk zullen de gloei- en halogeenlampen allemaal verdwijnen.

Afbeelding van: http://www.energiezuinige-verlichting.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas kun pas na 2011 geen gloeilampen meer krijgen!
Eigenlijk zouden ze vandaag al uit de winkels moeten, er zijn genoeg goede vervangingen voor met spaar- en LED lampen, die veel beter zijn voor het milieu.