Dit komt omdat het licht spectrum van de lamp net buiten het gezichtsveld van de mens valt. En UV licht kun je niet zien. Wat je ziet is de weerkaatsing op lichte objecten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien: als het helemaal donker is geeft alles nog licht waar blacklight op valt?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hmmm snap je gedachtengang, maar is dat niet met elke soort licht zo?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen ander licht zie je zo op b.v. kleding terwijl de rest donker blijft.
Je moet de naam ook niet al te letterlijk nemen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Blacklight is een echt 'party-light', het moet dan wel eens stoere naam hebben.