Wat kost een wekkerradio per jaar aan stroom?

Wat verbruikt een simpele wekkerradio per jaar gemiddeld aan stroom, en hoeveel is dat uitgedrukt in euro's?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.8K

Antwoorden (4)

Het verbruik in kWh * 365 * 24 * de prijs die je betaalt voor een kWh elektriciteit.

Wekkers verschillen alsook de prijs van elektriciteit. Hier is dus geen eenduidig antwoord op te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als we er van uit gaan dat ie ca. 10 Watt gebruikt dan kom je op ca. 25 euro per jaar.
AWM
14 jaar geleden
http://users.telenet.be/annette-guy/calc/energieRaden.htm

Volgens deze site kost je dit tussen de 2,7 en de 3,3 euro. Bij 0.16 €/kWh.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De simpele digitale wekker van de Hema die ik heb heeft een aansluitvermogen van 4 Watt.
Dat kost je per jaar 4*365*24/1000*0,25=€ 8,26

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja, vergeet de batterij niet. Die heb je nodig als back up aggregaat voor als de stroom uitvalt. En als je om die reden je vlucht mist kost de wekker je veel meer. Alles is uiteindelijk relatief niet waar.