Dat hangt er vanaf hoe vaak je hem aan heb op die dag. Heeft te maken met wat voor droger het is (lucht of condens) heeft te maken met het toerental van je droger en hoeveel energie je droger verbruikt. Als we van een 1400 toeren wasmachine uitgaan i.c.m. met een condensdroger van ong 10 jaar oud verbruikt de droger iets meer dan euro per droog beurt of te wel ong 2,5 Kwh per droog beurt. Maar kijk even op onderstaande bron voor meer info. Je schrikt enorm hoeveel je kan besparen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een droger maakt jaarlijks gemiddeld 384 kWh elektriciteit op: dat is elf procent van het totale stroomgebruik. De grootste milieuwinst behaalt u door te kiezen voor een zuinige droger, en daarnaast de wasdroger zo min mogelijk en zo efficiënt mogelijk te gebruiken
dus 384/365=1,05 Kwh
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoe vaak je hem aanzet.
Wat je noemt is een landelijk gemiddelde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is bekend dat wasdroger een van de grootste stroomvreters is.
Als er geen wasdrogers zouden zijn kan er een hele kolencentrale dicht!
Laat de was lekker gewoon drogen, scheelt veel stroom en dus geld en is ook nog beter voor je wasgoed! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had de was zondag buiten gehangen op jouw advies. Toen ik het binnenhaalde (had mijn onderbroeken nodig) was het nog natter dan toen ik het ophing. Heb het toch maar in de droger gegooid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook niet gezegd dat je het buiten moet hangen met dit weer! ;-)
Hang het in de badkamer of ander droge ruimte.
Wij hebben een droger op gas, die bijna geen stroom gebruikt.
Het voordeel van drogen op gas is dat het wasgoed veel sneller droog is, en voor je energie rekening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kosten per type wasdroger gemiddeld per jaar

Gasverwarmde luchtafvoerdroger € 26
Warmtepompdroger € 50
Luchtafvoerdroger € 97
Condensdroger € 106