Polaroid PoGo print resolutie.

Iemand enig idee wat de Polaroid PoGo print resolutie is, vaak als ik iets print mist er een klein stukje, omdat het anders niet past.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (4)

Bij printers wordt doorgaans niet gesproken van 'resolutie'. Dat speelgoedje kan 300X300 DPI printen (dots per inch), maar dat helpt je vast niet verder...
AWM
15 jaar geleden
Ik denk dat het te maken heeft met de technologie die er gebruikt word.
De ProGo print namelijk zonder inkt maar met warmte. De kristallen in het fotopapier worden door de warmte geactiveerd en zo ontstaat het beeld.
Waarom er een stukje mist zou ik zo niet weten misschien een fout in het apparaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De originele grootte is 50 mm x 76.2 mm als je dat zonder meer naar A4 omzet (vb via afdrukken in verkenner of voorbeeld) dan krijg je een grote van 200 mm x 304.8mm terwijl een A4tje 210 mm x 297 mm groot is.
Oplossing:
klik op 'afbeelding aan lijst aanpassen' (Vista) of print vanuit een daarvoor bestemd programma (photoshop) en het zou moeten lukken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
grootte...
Dit probleem is bij iedere digitale camera. Hier zit het 'm in... de beeldcensor heeft andere maatverhoudingen dan de originele filmfoto. Veel fotoprinters en papier worden gemaakt op basis van de oude film-verhoudingen, zodat alles weer in de beschikbare lijsten past. Een beetje kip-en-ei verhaal.

Er zijn fotofabrikanten die nu een ander formaat voor de beeldsensor gebruiken, maar de kosten wegen niet op tegen de baten (voor de gewone gebruiker). Op termijn zal er wel een echte standaard komen... hoop ik
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en je zal dus altijd bij printen een stukje moeten afsnijden van de foto. Niet-proportioneel schalen is niet aan te bevelen, omdat dan alles vervormt.