Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De achterwand van mijn koelkast

de achterwand van mijn koelkast zit na het ontdooien binnen 2 weken weer vol met een dikke laag ijs. De motor slaat geregeld af dus zou hij ontdooien, maar volgens mij doet hij dat niet. Wat zou dit kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat de motor afslaat wil nog niet zeggen dat de koelkast aan het ontdooien is. Als hij de ingestelde temperatuur heeft bereikt slaat hij af. Werkt het zelfde als je verwarming maar dan precies andersom. Wordt geregeld door de thermostaat.

Ik denk dat je deur of het deurtje van de vriezer niet goed sluit, dat veroorzaakt ook ijsafzetting. Controleer of de afdichtstrip niet beschadigd of kijk dat de deur niet tegen een half uitgeschoven rekje aanstoot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het al een iets ouder model is, wordt het tijd voor een nieuwe, die zijn veel zuiniger en hebben ook geen ijsvorming.
Als hij nog vrij nieuw is, dan is hij stuk en moet je terug gaan naar de winkel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding