Precies zo als een 'gewone' toonregeling. Die heeft vaak maar twee regelaars, voor de lage en de hoge tonen.
Bij een equalizer is het audiospectrum in veel meer gebiedjes opgesplitst. Met behulp van de ingebouwde filters kun je dan de klankkleur beïnvloeden in veel meer bandjes dan bij het grove 'twee-knops-systeem'.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met een equalizer kun je bepaalde groepen tonen (banden) versterken of juist verzwakken en zo tot de gewenste sound komen. De banden worden gescheiden door banddoorlaatfilters en vervolgens afzonderlijk verzterkt of verzwakt. Zie de link voor uitleg over hoe die banddoorlaatfilters precies werken, daar staan ook mooie plaatjes bij.