Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar dient deze bol voor? (zie foto)

Het gaat om het bolvormige object op de foto. Je ziet dit vaker in grote gebouwen tegen het plafond. In deze IKEA hingen er een stuk of 4 niet erg ver van elkaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt wel een lamp. Of komt er geen licht uit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er komt geen licht uit. Het lijkt niet-transparant wit plastic.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt wel zo'n plafonière die je vaak in WC's ziet. De vraag is of er een lamp inzit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Leonie
Die mensen hebben wel verstand van lepels en kasten, maar begin er niet over bouwfysica...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Het zou het volgende kunnen zijn:
- Een luidspreker
- Een soort noodverlichting
- Een bewegingsmelder
Maar ik geef het eerlijk toe, dit zijn suggesties, dus echt weten doe ik het niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat inbraakdetectie en branddetectie afvallen, die apparaten moeten vast bevestigd worden en mogen niet aan hun draden opgehangen worden.
Het moet dus wel noodverlichting zijn.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Dat is een luidspreker van een ontruimingsinstallatie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En daarom hangen er vier in één ruimte? En ook nog eens niet meer dan 7 meter uit elkaar.
Het zegt mij helemaal niets, ik heb deze nog nooit gezien. Het enige wat ik kan bedenken is een camera. Of anders misschien een bewegingsmelder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ze nog nooit gezien maar denk aan a) beveilingscamera b) als dr brand uitbreekt dat er water uitkomt,zie je wel vaker maar in andere vorm en vast tegen t plafond c) noodverlichting
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antiepaniek verlichting bij stroom uitval
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het gewoon beveiligingscamera's zijn. 4 die allen een andere kant op 'kijken'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk een lamp
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding