In welk jaar is het strijkijzer uitgevonden?

Ik moet het weten tegen morgen voor huiswerk. Het is heel belangrijk. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer heb je deze heel belangrijke huiswerkopdracht gekregen? Wat heb je al gedaan aan research?

Antwoorden (5)

Het eerste dat daar een beetje op leek, voor zover we daarover wat kunnen terugvinden, is een ijzeren roller die de
oude Grieken gebruikten om linnen robes plat te maken.
ca. 400 v C.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op 6 juni 1882, Henry W. Seely van NYC gepatenteerde de elektrische ijzer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ver voordat er stroom was, waren er al strijkijzers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn moeder streek nog afwisselend met 2 strijkijzers die ze op het gas(dat er al wel was) verhitte.Als het eerste ijzer afgekoeld was,pakte ze het 2e enz.
In de middeleeuwen ongeveer vanaf het jaar 1600......

In die periode brachten de welvarende burgers hun wasgoed naar z.g. washuizen. Natuurlijk kon niet iedereen zich deze luxe veroorloven. Veel vrouwen wasten één keer per maand drie dagen achter elkaar. Dit zware werk gebeurde allemaal met de hand. Eerst werd een tobbe met water gevuld. Het wasgoed werd geweekt in zeepsop. Met een schuurborstel schrobde men de extra vuile was op een wasbord schoon. De vrouwen spoelden het wasgoed uit in vier tobbes. Vervolgens werd de was gebleekt, gedroogd, gemangeld en dan ....., gestreken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het aardewerk-strijkijzer is al uit ± 1500.

Lees voor meer informatie deze site:

http://www.menterinfo.nl/node/306