Waarom hebben verslaggevers soms een antenne uit hun schouder steken?

Zoals bij radio 555 en de intocht van Sinterklaas, heeft dat er iets mee te maken dat het live is? K krijg dr zo'n b100 gevoel bij! XD

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is eigelijk een b100
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
drommelsdrommelsdrommels!
Hoei! Trip down memory lane!

Het beste antwoord

Dat is ten behoefte van de mobiliteit van de verslaggever.
Er wordt meestal een antenne geplaatst op de reportagewagen (buiten beeld dus), maar bij sommige evenementen dient de verslaggever zich tussen het publiek te begeven en met zo'n mobiele antenne is hij niet gebonden aan de afstand tot de installatie in/op de wagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (3)

ze hebben toch iets nodig om het uit te zenden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met deze antenne kunnen ze van een afstand, hun nieuws naar het ''programma'' te sturen. als ze deze niet bij zich hebben heeft de zender dus niks om uit te zenden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verslaggever heeft dan een reportagezender over zijn schouder hangen. Deze raken steeds meer uit de mode, je zult ze steeds minder vaak zien. Er zijn is nu moderne radioapparatuur die gebruik maakt van UMTS en HSDPA. Die hebben geen spriet en toch een vergelijkbare geluidskwaliteit.
AWM