Hoe kan het dat er schimmel in mijn RVS waterkoker zit?

Heb die waterkoker enige maanden niet gebruikt, en nu zie ik dat er aan de binnenkant op de bodem schimmelplekken zitten. Lijkt wel in het metaal te zijn getrokken, net als een schimmelplek in een tentdoek.

Hoe zou dit komen? Er heeft alleen water in gezeten en dat kan toch niet beschimmelen?

En kan ik die plekken er nog uit krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.8K

Het beste antwoord

Het komt inderdaad door het kleine restje water wat erin is blijven zitten. Vocht en warmte veroorzaakt schimmel. Precies wat je zegt; net als in een tentdoek. Dan zit 'het weer' erin. Goed afdrogen dus de volgende keer ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik denk dat er veel kalk inzit.
je kan de waterkoker even laten koken met wat azijn erin vaak helpt dat wel.
en anders zijn er ook wel kalkoplosmiddeltjes te koop
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
strak plan!
Als je hem niet droog heb weggezet,dan kan dat kleine restje water die schimmel veroorzaakt hebben.
Op den duur is het toch verdampt,met achterlating van schimmel.
Kijk goed of het geen kalkresten zijn ,dat wil ook nog wel eens gebeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kun je het proberen schoon te maken met gewoon Cola.
Ik weet dat RVS bouten die geroest/geoxideerd zijn met Cola weer schoon worden.
(Ja, deze kunnen wel roesten...)
Dit is een baat-het-niet, schaad-het niet middel. Overige schoonmaakmiddelen kunnen ook nare plekken achterlaten op RVS.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk ook dat dit kalk is, netzoals de eerste persoon zegt.
Dus gewoon azijn er in doen en water er bij en laten koken.
En wel een paar keer na koken met gewoon water anders smaakt je thee straks na azijn :P
En je kan ook speciaale flesjes kopen, voor dit probleem.