ik heb nog een telefoon, maar daar heb ik 3 x de pincode verkeerd gehad, en nu vraagt ie om de puk code en die heb ik niet meer wat moet ik doen??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

Even contact opnemen met de provaider .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas kun je niks anders doen dan een nieuwe simkaart aanvragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb even bij mijn persoonlijke pagina van KPN gekeken, ik heb weliswaar een abonnement, maar daarvoor was het jarenlang prepaid.

Er is goed nieuws en slecht nieuws uit mijn poging gekomen in verband met deze vraag.

Ik kon mijn PUK-code zo opvragen, dus bij een abonnement houden ze die code kennelijk bij. Ik heb sinds ik een abonnement heb een andere simkaart (maar wel met hetzelfde telefoonnummer), het zou dus zomaar kunnen dat de PUK van mijn vorige sim niet meer te achterhalen is / was.

Daaruit bestaat dan ook het slechte nieuws, ik lees elders dat de PUK-code van een prepaid simkaart (vrijwel) nooit wordt gegeven door de desbetreffende bedrijven, misschien bewaren ze dergelijke codes niet of zijn ze bang voor fraude, omdat iedereen natuurlijk wel kan zeggen dat hij simkaart X die van hemzelf is per ongeluk heeft geblokkeerd.

Kortom, nee heb je, ja kun je krijgen, raadpleeg zeker de klantenservice van je provider, maar veel kans lijk je niet te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben wij pasgeleden ook gehad. Je moet even je provider bellen. Die geven je dan de PUKcode en je toestel doet het weer als je die invoert. Bij ons konden we nadat het toestel weer werkte eerst wel zelf ergens heen bellen maar geen gesprekken ontvangen, dus weer de provider gebeld. Die keken of de instellingen bij hen klopten en adviseerden de simkaart opnieuw te plaatsen, Toen waren onze problemen inderdaad opgelost.
14 jaar geleden
Heb dit jaren geleden gehad by vodafone,en er zat niks anders op dan n nieuwe simkaart te kopen. Moet erby zeggen dat t wel om n prepaid ging,denk dat het by een abbonnement anders ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dit jaren geleden ook gehad met een abbonnement van kpn,en deze puck code is gewoon op te vragen bij kpn.
Het was toen geen enkel probleem.