Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een nieuw mobieltje ga aanschaffen, en ik wil mijn eigen nummer houden, wat moet ik dan doen?

Ik heb nu een Samsung met Telfort Prepaid.
Als ik mijn eigen nummer wil behouden, maar een nieuw mobieltje wil/moet, moet ik dan:
- een mobieltje van hetzelfde merk kopen?
- een simlockvrij mobieltje kopen?
- een prepaidmobieltje kopen, met telfort?
Of kan ik ook een mobieltje met abonnement kopen? En moet dat dan van telfort zijn?

(Ja ik heb er echt geen verstand van!)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In de meeste gevallen kun je nummerbehoud aanvragen. Als je een abonnement afsluit sowieso, en bij prepaid kan het vaak ook. Kost wel wat tijd, en in die tijd heb je twee nummers (het oude nummer op je oude telefoon, een tijdelijk nummer op de nieuwe) en zodra het nummer overgesloten wordt ben je het beltegoed dat je op je oude jaartje had staan kwijt.
Bij Telfort op de site kun je een datum invullen per wanneer je het nummer over wilt laten gaan naar het nieuwe kaartje, maar in de praktijk blijkt dat ze zich daar helemaal niks van aantrekken. Op een totaal onverwacht moment doet gewoon je oude SIM-kaart niets meer, en ben je met de nieuwe SIM-kaart bereikbaar op 't oude nummer.

Wat ook kan; pre-paid kopen van je huidige aanbieder (in dit geval Telfort)
De SIM-kaart uit je oude telefoon doe je in de nieuwe, en je kunt meteen bellen met je oude nummer. Met je oude telefoon kun je dan iemand anders verblijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt je nummer altijd behouden, of je nu een prepaid kaartje bij de Hema koopt of een abonnement bij een provider neemt dat maakt allemaal niet uit.