Als ik een nieuw mobieltje ga aanschaffen, en ik wil mijn eigen nummer houden, wat moet ik dan doen?

Ik heb nu een Samsung met Telfort Prepaid.
Als ik mijn eigen nummer wil behouden, maar een nieuw mobieltje wil/moet, moet ik dan:
- een mobieltje van hetzelfde merk kopen?
- een simlockvrij mobieltje kopen?
- een prepaidmobieltje kopen, met telfort?
Of kan ik ook een mobieltje met abonnement kopen? En moet dat dan van telfort zijn?

(Ja ik heb er echt geen verstand van!)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

In de meeste gevallen kun je nummerbehoud aanvragen. Als je een abonnement afsluit sowieso, en bij prepaid kan het vaak ook. Kost wel wat tijd, en in die tijd heb je twee nummers (het oude nummer op je oude telefoon, een tijdelijk nummer op de nieuwe) en zodra het nummer overgesloten wordt ben je het beltegoed dat je op je oude jaartje had staan kwijt.
Bij Telfort op de site kun je een datum invullen per wanneer je het nummer over wilt laten gaan naar het nieuwe kaartje, maar in de praktijk blijkt dat ze zich daar helemaal niks van aantrekken. Op een totaal onverwacht moment doet gewoon je oude SIM-kaart niets meer, en ben je met de nieuwe SIM-kaart bereikbaar op 't oude nummer.

Wat ook kan; pre-paid kopen van je huidige aanbieder (in dit geval Telfort)
De SIM-kaart uit je oude telefoon doe je in de nieuwe, en je kunt meteen bellen met je oude nummer. Met je oude telefoon kun je dan iemand anders verblijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt je nummer altijd behouden, of je nu een prepaid kaartje bij de Hema koopt of een abonnement bij een provider neemt dat maakt allemaal niet uit.
Geen idee of je mobiel simlock vrij is maar als je hem een jaar hebt en je stuurt effe een briefje naar Telfort dat je je code wilt hebben om hem simlock vrij te maken sturen ze je die code gratis op.
Als je een nieuw mobieltje, met simkaart, koopt en je geeft aan dat je je eigen nummer wilt behouden wordt dat ook geregeld, maakt niet uit bij wie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan of je prepaid of een abbonnement wilt.
Bij prepaid: Een telefoon van dezelfde provider of een simlock vrij toestel kopen.
Bij abbonnement maakt het niet uit. Dan kan je namelijk altijd je nummer behouden. Wel even aangeven in de winkel. Als je hierbij wijzigt van provider duurt het 3 weken voordat je nummer is omgezet naar je oude nummer. Soort van administratietijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om je nummer te behouden is het gewoon een kwestie van je simmetje in het nieuwe toestel plaatsen.
alleen als je een abbonment neemt zul je een formulier moeten invullen

maar stel je blijft bij telfort en upgrade je prepaid kaart naar een abbo dan hou je hetzelfde nummer
Het nummer behoud is lastiger als je van provider wisselt
dan zul je dus inderdaad een formulier moeten invullen
capthavoc