Omdat de lampen dan kleiner kunnen zijn.

E27 is er al heel lang. Toen kon men nog niet een kleine lamp maken. Later kon men het wel, en toch weer niet omdat die fitting zo groot was. Dus moest er een nieuwe gestandaardiseerde maat voor komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat er behoefte is aan verschillende maten fittingen,er zijn ook nog e 10 fittingen (Fietslampjes) e 35 fittingen (assimilatielampen) en ook verschillende nieuwere maten en systemen fittingen,bij de e fittingen is het nummer de diameter van de schroefdraad,dus voor een klein armatuur een kleine fitting en voor een groot armatuur de grotere fitting.