Droog machine electrolux wascator tt 210 op gas

Wie kan mijn helpen
mijn droog machine doet niet meer goed
de gasbrander gaat moment aan en herhaalt iedere keer weer
Maar hij blijft niet door branden
Wie kan mijn een tip geven of een schema
hem aanzet dan gaat de gasbrander circa 2 seconden branden en dan gaat hij weer uit en dat herhaalt hij iedere keer weer tot hij in storing valt
Wie kan mij zeggen waar dit aan ligt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Is het electrische oog nog schoon?
Er zit (waarschijnlijk) een lichtgevoelige diode die "ziet" of het vuur aan is, als die kapot of vies is dan krijgt de brander het signaal dat hij het niet doet dus brandstof toevoer stoppen.
Als je geen lichtcel hebt heb je een thermokoppel, een soort koperen pennetje dat in de vlam staat. Die geeft door dat het aldaar erg warm is dus de vlam het doet of dat (zoals bij jou) de vlam niet ontstoken is dus nogmaals aangestoken moet worden.
In beide gevallen te reparen onder 15 Euro
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je een PNC- of typenummer op je apparaat kan vinden, moet je, als ie er tussen staat, de handleiding alhier kunnen verkrijgen:
http://www.mijnapparaten.nl/service/handleidingen/tabid/54/Default.aspx
Als TT210 't typenr. is (wat ik niet zeker weet), dan hebben ze mogelijkerwijs niet online (want die stond niet in de lijst) - dan zal je waarschijnlijk contact moeten opnemen met Electrolux, of een onderhoudsmonteur.
Suc8!

Toegevoegd na 8 minuten:
Je zou misschien nog kunnen proberen om de stekkers van de apparaten in dezelfde groep er uit te halen; de stop er uit te halen (of de spanningsgroep uitzetten door 't knopje naar beneden te halen), en de spanningsgroep dan weer aan te zetten. Na 1 a 3 pogingen heeft dat bij mij wel eens geholpen, met een ander apparaat wat niet aan wou. Of er ligt een zekering uit, misschien.