Wat kan ik doen als mijn telefoon stuk is na 2 maanden?

Mijn blackberry 9000 "drama telefoon" is stuk al na 2 maanden.
Ik heb idd geen verzekering afgesloten,maar ja dat is achteraf een koe in ze kont kijken.
De winkel wil de tel.opsturen duurt een week of 8. Ander toestel heb ik wel maar 8 weken is toch wel erg lang.
Nog recht op vlug een nieuwe? Of pech?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (10)

Garantie heb je toch, minstens een half jaar, fabrieksgarantie... Stuur het zelf op naar de fabrikant als de winkel het niet doet...

Laat het er niet bij zitten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je maat... Kijk dat is nu helpen... Dat voelt weer een heel fijn... Dank je...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan slijm ik mee dan geef ik jou een plusje zomaar...
Pech! Reparatie onder garantie is de enige (gratis) oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het goed is heb je gewoon een jaar garantie. Ook al heb je geen verzekering afgesloten het product voldoet niet aan de eisen.
Dus opsturen is het enige wat ze kunnen doen en kan volgens jou acht weken duren (dat zal dus maximaal zijn maar misschien ook wel eerder). Deze zullen ze eerst moeten controleren en het probleem verhelpen of je krijgt een nieuwe. Dus zou maar wachten en geluk dat je nog een ander toestel hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Extra verzekering hoef je niet afgesloten te hebben. Je hebt wettelijk 6 maanden garantie. En ze hebben het recht op het te repareren. Dus ja,,, je bent hem wel even kwijt.. Hoe rot het ook is. 't Is wel lang maar dit is bij de meeste dingen zo hoor... Jammer genoeg..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt alleen maar het aanbod van de zaak aannemen. Volgens mij kun je zomaar een nieuwe eisen.
De telefoon heeft een garantie tijd met de daaraan gekoppelde verplichting om te repareren.
Dit wordt nageleefd, dus ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stuur op.
En vraag eventueel een vervangende tel aan of dat mogelijk is?
In tussen tijd...
Meestal geven ze een goedkoop telefoontje nokia 3210 of zo.
Gewooon vragen.
Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De leverancier kunt U verantwoordelijk stellen voor de deugdelijkheid en duurzaamheid van het produkt/apparaat. U mag hem/haar hier op aanspreken. U mag nl. rederlijkerwijs verwachten dat het product langer meegaat dan twee maanden. (3 tot 5 jaar is redelijk) Ook kunt U een redelijke reparatietermijn (twee weken) voorstellen. Kan Uw leverancier hieraan niet voldoen dan lijkt het mij binnen de perken van redelijkheid dat U een nieuw toestel krijgt.

Toegevoegd na 6 minuten:
of een gelijkwaardig product krijgt aangeboden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nieuwe kopen, of gewoon weggooien en denken : "stik de moord met je mobiele telefoons "
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld kan je over de balk gooien mrTmo. maar zo één dure telefoon? Neen geen goed advies. En als er al be-mind wordt is ie niet van mij. Want ieder antwoord telt.
Je zou beroep kunnen doen op de garantie, niet alles valt onder de garantie. Als je de telefoon niet hebt verzekerd en bij de fabrikant blijkt dat de telefoon door schokschade niet meer werkt, denk ik dat het moeilijk wordt om deze schade vergoed te krijgen.

De fabrieksgarantie is vaak alleen maar voor de hardware, als je er zelf een applicatie op heb gezet die een virus bevat, heb je pech.

Het is dus afhankelijk van de oorsprong. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt een wettelijk recht op garantie. Binnen zes maanden na aankoop geldt daarbij een omgekeerde bewijslast. Dit betekent dat er binnen die termijn vanuit wordt gegaan dat het toestel bij de koop al een defect bevatte, tenzij de verkoper kan aantonen dat jij het onzorgvuldig hebt behandeld. De verkoper verschuilt zich vaak achter de fabrieksgarantie. Jij hebt echter een overeenkomst gesloten met de verkoper. Die is verplicht om binnen een redelijke termijn te repareren of een vervangend toestel te leveren. Acht weken is daarbij veel te lang. Een redelijke termijn is niet langer dan drie weken.