iPod uit tijdens stijgen en landen in vliegtuig.

Tijdens het stijgen en landen met een vliegtuig moet alle elektrische apparatuur uit, dus ook m’n iPod. Hoe serieus moet je dat nou nemen? Zo’n iPod heeft toch geen enkele invloed op de elektronica van een vliegtuig !?

Toegevoegd na 5 minuten:
Het gaat over een iPod clasic.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De Ipod Touch heeft een internet verbinding, dus deze zend informatie over en weer en dat kan de apparatuur verstoren...

Toegevoegd na 8 minuten:
Lees dit maar dan http://www.airspacemag.com/need-to-know/NEED-Celphones.html

Toegevoegd na 9 minuten:
But what about laptops, iPods, and other devices that don't have to receive signals to work? The reason these devices are banned is that they emit radio waves. All wireless devices do, and the navigation and flight control computers on airplanes are designed to sense even very weak signals coming from far away. Radio waves with just the right power and frequency can in theory introduce errors in computing equipment.

Toegevoegd na 10 minuten:
het gaat ook over de 1e generatie Ipod

Toegevoegd na 39 minuten:
mijn reacties zijn op voor vandaag..Dus dan ff zo...

de min hier beneden.. Die is van mij, en wel hierom,

als een vliegtuig land heeft bijna iedereen oordoppen in en dan van die zachte die het oor echt flink afsluiten, omdat ze uitzetten. Weet niet of je die dingen wel is in je oor hebt gepropt? Maar ik hoor dan niks meer. en er zijn dan zat andere mensen die eventuele instructies ook niet horen, en er gaat een lamp branden voor gordels. Dat moet voldoende zijn...

2e reden is:
dat dove mensen mogen ook vliegen, en daar komt echt geen dove talk voor staan met veiligheids instructies..

Vandaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een WiFi verbinding, geen internet verbinding.

Andere antwoorden (4)

Nee. Je iPod heeft geen invloed op de elektronica van het vliegtuig, maar wél op je oren : je hoort nl. de aanwijzingen niet, die evt. gegeven zouden kunnen worden, door de piloten en door het cabine-personeel. En gezien het feit, dat de meeste ongelukken gebeuren bij de start of de landing van het vliegtuig, is het handiger als de oren van passagiers vrij zijn. Stel, dat je onverwacht zo snel mogelijk door de dichtstbijzijnde nooduitgang het vliegtuig uitmoet, dan is het toch wat onhandig, als je pas merkt dat je eruit moet, omdat de andere passagiers over je heen beginnen te klimmen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
+1. De enige vraag die rest, is waarom iemand daar een minduimpje voor zou geven....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk wil die de aanwijzingen niet horen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was ik! lees maar waarom, ik kan pas net weer reageren want ik ben in nivo 3 beland maar de reden staat in mijn antwoord op de vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dovemans oren, als ik het niet dacht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat bedoel je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als een vliegtuig land heeft bijna iedereen oordoppen in!
Elektronische apparatuur, bv. i-pods of mobiele telefoons kunnen inderdaad enigszins de apparatuur van het vliegtuig verstoren, maar deze invloed is waarschijnlijk minimaal. Er is altijd wel iemand die vergeet zijn mobieltje uit te zetten, en dat heeft nog nooit een ernstig gevolg gehad. Ik neem aan dat er anders ook wel strengere veiligheidsmaatregelen getroffen worden. Nog nooit heeft een stewardess mijn telefoon gecontroleerd of ie daadwerkelijk uit was.

De piloot ontvangt zijn informatie voor navigatie door radiogolven. Ze ontvangen echter ook andere signalen, dat is elektromagnetische interferentie. Deze zullen niet altijd de navigatieapparatuur bereiken, maar het kan wel. Elektromagnetische interferentie is nooit helemaal te voorkomen, en de invloed van één enkele telefoon of i-pod zal niet zoveel invloed hebben, maar uit voorzorg wordt toch verzocht deze dingen uit te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze zullen het niet voor niets zeggen, dus het is gewoon fatsoen om je aan deze regels te houden. Electronica is electronica... of het nou om een simpele iPod gaat of een telefoon.

Stijgen en landen duurt vast niet zo lang dat iemand niet heel even zonder kan. Gewoon doen wat er gezegd wordt en je met goed fatsoen aan de gestelde regels houden, helemaal in een vliegtuig. je bent niet de enige die in het voertuig zit, dus net als de rest, alles uitzetten en het dus serieus nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik weet mag je geen gsm gebruiken.

de gehele vlucht niet. maar vraag het gerust nog eens na ;)

Ipod mag wel voor zover ik weet.

ik gebruik het zelf ook tijdens vluchten.

succes!