Maakt het uit of je op de oversteek knop drukt?

Het lijkt er sterk op dat het niets uitmaakt of je erop drukt of niet. Het voetgangerslicht gaat ook op groen als er geen voetgangers staan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Het klopt dat de meeste stoplichten vanzelf op groen gaan, maar niet alle.

Het is een puur psychologisch ding dat men denkt dat het licht sneller op groen zal gaan. Ook kost het je een paar seconden, denk aan het drukken en het drukken zelf en je verwacht al dat je even moet gaan wachten. Dit neemt dus enige wachttijd weg voor je, al is het in het echt natuurlijk niet zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als dat waar is dan gaat dat lekker af van onze belastingcenten!:@
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals zoveel helaas... :s Meeste paaltjes bij fiets oversteekplaatsen zijn ook overbodig, want dan sta je al op zo een lus in de weg die weet dat je er bent. Die reageert dan op gewicht of metaal. Dus waarom drukken als dat ding toch al weet dat je er bent... Mind games!

Andere antwoorden (10)

Dit zal per kruispunt verschillend zijn en ook misschien per tijdstip, 's nacht zijn de instellingen van verkeerslichten vaak anders dan overdag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sommige verkeerslichten voor voetgangers werken alleen als je op het knopje hebt gedrukt, anders blijven ze op rood staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik heb de indruk dat iedereen voor Jan Doedel op die knoppen staat te hengsten, waarvan de draadjes niet eens zijn aangesloten.
Bij nieuwere verkeerslichten zitten er ledjes op de knoppen, daarvan weet ik zeker dat ze de wachttijd bekorten.
AWM
14 jaar geleden
De weg waar ik elke dag rij hier in de bebouwde kom,en waar een voetgangersoversteekplaats is,daar reageert de knop direct,maar op andere plaatsen,merk ik dat de lichten gewoon wat anders en langzamer afgestelt zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet op alle kruisingen gaan ze op groen als je niet druk. In dit geval maakt het wel degelijk uit, wil je er niet voor blijven staan wachten tot een ander passant naast je komt staan en er wel op drukt.
Wanneer die automatisch op groen springt maakt het niks uit of je wel of niet druk. Je moet gewoon wachten tot je aan de beurt bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen denken dat het onmogelijk is om over te steken zonder dat je op een knop hebt gedrukt, voor die mensen hebben ze een knop zonder verbinding gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal maakt dat wel wat uit. Wanneer er niemand staat te wachten springt het licht voor de voetgangers / fietsers niet automatisch op groen. Zo is dat ook met de strepen op de straat voor een verkeerslicht voor de motorische voertuigen. Het zal sneller op groen springen wanneer het een seintje doorgeeft dat er een wachtende is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier in Rotterdam kan je bij sommige stoplichten wortel schieten als je niet op de oversteek knop drukt. Als je wel op de knop drukt en het verkeer naast je rijdt al ( in dezelfde richting) , dan moet je een hele ronde wachten ( alle richtingen verkeer ) voordat het voetgangers licht op groen springt.

Het is echt heel erg dat alle gemotoriseerd verkeer en trams zo veel beter bediend worden . Iedereen is tenslotte ook voetganger / fietser...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bovenstaande reacties maken het alweer helemaal duidelijk: ligt aan het stoplicht en de tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve dat het aan tijd, plaats en geduld van de voetganger etc. kan liggen, is het natuurlijk ook mogelijk dat die knop defect is. Wil je dat ie weer gaat werken: Melden bij gemeente of politie!