Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke regels zijn er om zendamateur te worden en op welke banden kan gezonden worden?

De regels zijn veranderd geloof ik?
Je hoeft geloof ik geen morse meer te kennen en mag ook op andere banden zenden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gevonden. De nieuwe regels geven aan dat een F amateur ook op de 40 meter kan zenden. Een hele verbetering omdat daarmee in principe de hele wereld mee bereikt kan worden.
Gegeven atmosferische omstandigheden. Wellicht tot eens nadenken over zo'n vergunning.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er zijn Twee soorten vergunningen: de N-vergunning, de F-vergunning.

De N-vergunning is de opstap voor de beginnende radiozendamateur, de F-vergunning biedt u de meeste ruimte voor radio-experimenten.

Hieronder wordt ingegaan op de mogelijkheden die de vergunningen u bieden, vervolgens wordt ingegaan op de examens en de exameneisen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
volgens mij heeft niemand meer een radio
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Houd nu eens op met je onzin antwoorden die niets doen om de vraag te beantwoorden.
Af en toe ben je best leuk en grappig (dat geef ik dan ook wel weer toe), maar vaak slaat het nergens op en is het aanmatigend.
Net zoals je zojuist verwijderde reactie ten aanzien van de Ludo posters om je vrienden om te leggen.
Er zijn grenzen hoor!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De regels zijn aan het veranderen inderdaad. Wat de status daar nu van is kan ik niet zeggen, wellicht enkele echte zendamateurs hier aanwezig?

"De N-vergunning wordt naar verwachting in de loop van 2006 uitgebreid met 3 HF-banden nl: 7.050 - 7.100 MHz (40 meter), 14.000 - 14.250 MHz (20 Mtr) en 28.000 - 29.700 MHz (10 Mtr)."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding