Ondervinden mijn apparaten nadeel van de slechte LED's van de buren?

Slechte LED's veroorzaken storingen waar andere apparaten last van kunnen hebben.

Als nu al mijn buren goedkope, slechte LED's aanschaffen  --  hebben *mijn* apparaten daar dan last van?

Cryofiel
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eerst wel eens willen weten wat voor storingen en op welke manier leds van eender welke kwaliteit storing zouden kunnen veroorzaken ; wij komen hier voorlopig nog niet verder dan : bullshit.
itsme
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/lichtnet-wel-allemaal-overstappen-ledlampen.28624
loopt nu een andere vraag ook over

Het beste antwoord

De meeste LED-lampen maken weinig of geen storing. De meeste storing op het net wordt veroorzaakt door dimmers (van gloeilampen), door zware apparaten die aan- of afslaan en door voedingen van moderne elektronica zoals DVD-recorders, computers, LCD TV's, etc.
Er is geen enkele reden om je zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan. In de LED-lampen zitten elektronische circuits, waaronder omvormers. Deze kunnen storen op het lichtnet. Daar kun je last van hebben bij apparaten als intercoms die over het lichtnet werken en als je naar de radio wilt luisteren naar verre stations op de korte golf.
Voor de rest valt het wel mee....
AWM
14 jaar geleden
een led lamp kan wel degelijk storen op elektronica. zowel in eigen huis als dat van de buren. een led lamp zit vol electronica. (voeding, gelijkrichter enz) zeker wanneer led wordt gedimd via PWM kan er inteferentie op het net ontstaan. de fase wordt vervuild, en gevoelige apparatuur kan een "eigen" leven gaan leiden.