Bestaat er een GPS tagging device voor je camera met compass en tilt functie, die dus de hoek registreert? (die niet meer dan 2 meter afwijkt)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik vrees dat je je tijd te ver vooruit bent... Geo-tagging is er wel, maar ook de hoek en tilt erbij, dat is er op dit moment nog niet en dan moet dat ook nog eens zeer precies zijn...

Stel de vraag nog eens over 20 jaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dergelijke apparatuur bestaat niet.

De precisie van de civiele toepassingen van systemen als GPS laat gewoon wat te wensen over, bovendien weet een stilstaand GPS apparaat op zich niet in welke richting je kijkt, hoewel dat inderdaad te ondervangen zou zij door het te combineren met een los (maar op het systeem aangesloten) kompas.

Toegevoegd na 22 uur:
Mijn antwoord ging uit van een bepaalde vereiste precisie en bepaalde mogelijkheden die ik niet aanwezig acht(te) in huidige consumentenelectronica.

Als budget geen belemmering vormt en je zelf handig bent met een aantal dingen dan is het dus misschien wel mogelijk lees ik hieronder nu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit soort apparatuur bestaat in de landmeetkunde, en wordt gebruikt om moeilijk bereikbaar terrein mee in te meteen. Of deze aan je camera gekoppeld kan worden: Ja, vele DSLR camera's hebben de mogelijkheid om externe triggers te ontvangen & om externe data op te slaan, maar je zal zelf waarschijnlijk een interface software moeten ontwikkelen.

Waar je naar op zoek bent zijn laser-guided GPS systemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft geen 20 jaar te wachten, hoor. Dat kan allemaal met de Iphone 3GS... In de Iphone 3Gs zit een camera, kompas en tiltfunctie ingebouwd. Er zijn verschillende applicaties die daar gebruik van maken, zoals onderstaande, waarmee je de hoogte van bomen kan berekenen... En alle foto's die je maakt worden automatisch met GPS getagd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of je dit bedoeld.

Maar GPS tagging bestaat.

De nieuwere camera's hebben soms ook een digitaal compass

En technieken tegen bewegingsonscherpte (beeldstabilisatie).
Voor nikon is dat bewegingsdetectie:
http://www.nikon.nl/product/nl_NL/products/broad/1850/overview.html