Wat wil je precies weten?
Je kunt een DVD/CD vergelijken met het boek dat in een draaiorgel gaat (met die gaatjes). Een DVD heeft net als zo'n boek een patroon van putjes (gaatjes in het geval van het boek). Deze putjes worden gelezen door een laser. Zo komt er een stroom van gegevens binnen die er bijvoorbeeld als volgt uitziet: putje - geen putje - geen putje - geen putje - putje - etc. Dit wordt vertaald naar 0'en en 1'en en dat zijn dan direct je bits.

Is dat duidelijk genoeg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://electronics.howstuffworks.com/cd3.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aah, mooie link. De afbeelding maakt het ook wat duidelijker :-)

Andere antwoorden (2)

Volgens mij zitten er allemaal minichips in en daarop wordt het opgeslagen,,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En die eentjes en nulletjes in die bits vormen bijvoorbeeld de kleur geel in een bepaalde pixel op het beeld. Al die bits bij elkaar leveren een totaal beeld op wat je dus ziet.