Wie kan mij meer vertelen over deze ossilloscope type Hickok OS 8B/U ?

en wat kun je er mee doen zie foto,s ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Gemaakt in ca. 1953 door Hickok Electrical Instrument Co. Cleveland Ohio.
Het is een oscilloscoop, een elektronisch meetinstrument, deze was typisch bedoeld voor reparatiewerk aan een marineschip.
Gemaakt voor de Amerikaanse marine.
Ook als je nog reserve-onderdelen kunt vinden heel moeilijk te repareren, er zitten 9 miniatuur buisjes in.
Weegt 6,4 kilo.
Werkt op 110 volt (50-1000 Hz)
Waarde vandaag de dag ca. 10-50 euro voor de verzamelaar afhankelijk van de staat.
Voldoende info?
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan er mooie figuren mee maken. Meestal zijn dat groene gekromde lichtgevende lijnen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar je kan 't ook gewoon op de PC doen:
http://www.virtual-oscilloscope.com/simulation.html