Is er een mogelijkheid om oude (8mm??) films op dvd (te laten) zetten?

ik weet niet zeker of het 8mm films zijn, maar het zijn in ieder geval van die ronde`s van een doorsnee van ong 15-20 cm en daar zit dan bruin lint over de buitenste randen gedraaid. ik heb er een aantal liggen, ze zijn van de jaren 60-70 en ik wil ze cadeau geven voor iemand op dvd.

wie kan mij leuke tips geven, zodat ik er een oudere heel erg mee kan verassen? dus die oude films moeten op een of andere manier op dvd overgenomen worden.

bij de Hema kun je videobanden op dvd laten zetten, maar dat is natuurlijk niet waar ik naar op zoek ben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ga eens een kijkje nemen op onderstaande site. Ik denk dat dat precies is wat je zoekt.

http://www.8millimeter.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kan ze afspelen met een filmprojector op een diadoek, van dat doek met een videocamera een video maken en dan via de computer of via een dvd recorder op dvd zetten. Alleen zal je de filmprojector waarschijnlijk ergens moeten lenen ?
Kandidaat volgende vraag ? En de kwaliteit zal wat minder worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn apparaten die in principe hetzelfde doen; afspelen op een scherm en vanaf daar met een digitale camera opnemen en op DVD branden. De kwaliteit wordt niet veel slechter als die al is... :-)
op marktplaats wordt deze dienst ook wel aangeboden
capthavoc
14 jaar geleden
ja dat kan maar dan moet je b.v een video die je hebt op de computer vinden en die dan op een cd branden en dan heb je een dvd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is zeker mogelijk. MediaMarkt, maar ook de Hema biedt dit aan. Ik zou daar eens navraag doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het simpelste zoals ik het zelf gedaan heb is het volgende.
Ik heb een simpel setje, een spiegeltje en een soort matglas vensterje gekocht.De projektor op dat spiegeltje gericht onder een hoek van 45 graden, en dat vervolgens op het mat glas geprojekteerd.vervolgens film je van de andere kant het mat glas waarop dan weer het geprojekteerde filmpje zo weer te filmen is.Aangezien dit dichter bij is dan van een projektie scherm filmen is de lichtop brengst groter, en de film dus veel scherper.Nog een nadeel van filmen vanaf een projektie scherm is dat je meestal vanuit een kleine hoek filmt en je filmpje daarom vertekend wordt opgenomen.