Zou de achtergelaten apparatuur op de maan door de apollo astronauten eigenlijk nog kunnen werken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

De apparatuur werd in 1977 uitgeschakeld om tijd en geld uit te sparen, maar NASA-onderzoekers hebben de gegevens van de vier seismometers natuurlijk bewaard. Daarmee kunnen ze de kracht en hoeveelheid van meteorietinslagen op de maan meten, broodnodige informatie voor wie langere tijd een bemande basis op de maan wil bouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonnepanelen en accu's zullen na 40 jaar wel niet meer werken, dus de apparaten hebben geen energiebron meer.