Gebaseerd op tijd, er zijn dan iets van 30 codes die werken in een tijdsbestek van een minuut. De gegenereerde codes komen uit een wiskundige sleutel en lopen synchroon met de code op de server waar de Rabobank website op draait.

Tevens bevat de random reader een tijdkristalletje (zoals in een digitaal horloge) wat gelijk loopt met een tijdserver.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De Random Reader genereert middels tijd (GMT) en een wiskundige sleutel, een code identiek aan de code die online bankieren nodig heeft. Het staat dus niet in verbinding met telefoon of internet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kaartje insteken, op ok drukken , of I, wat afhankelijk is van wat je doet. je pin intoetsen, weer op ok, soms nog meer getallen intoetsen, en dan heb je je code getal wat je in moet voeren. ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij de meeste toegangs tokens maakt de token een codering die mede is gebaseerd op het serienummer (of andere unieke kode) van het apparaat. Door deze kode bij de server te koppelen aan je gebruikers naam kan de server zien of de aangemaakte kode ook inderdaad van je token is.
Na het gebruik worden de gebruikte kodes soms opgeslagen op de server zodat ze niet nog eens gebruik kunnen worden. (One Time Password Tokens).
Bij de Random Reader wordt de hash (unieke reeks) mede gemaakt op basis van je pinpas gegevens.
Daarom kan je je paslezer gerust uitlenen.