Mag ik zo een laser bestellen of is dit illegaal in Nederland???

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11315

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (10)

Volgens die site zijn ze in de VS verboden. Nu zijn ze daar erg streng, maar de kans is groot dat NL ze dan ook verboden heeft. Maar als de site je toelaat te bestellen en het bij je kan bezorgen is de kans groot dat het wel goed is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat mag, een laserpen is ook niet verboden, is gewoon een fabel.

Een laser is namelijk geen wapen maar gewoon een lampje
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee mag niet is illegaal in nederland
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgensmij is het verboden, maar ik heb al meerdere van deze lasers ontvangen van dealextreme in NL, nog nooit iets onderschept door de douane.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mag niet. deze laser is 200mW. Vanaf 5mW moet je een vergunning hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
aan barend bontkraag:
een laser is in geen geval een "lampje" schijn er maar eens mee in je ogen en durf dan nog eens te zeggen dat het "een lampje" is
In laserprinters staat ook niet voor niets op de laserunit vermeld dat er gevaarlijke straling uit voortkomt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb deze laser thuis liggen, zoals vele andere nederlanders. De kans is klein dat je hier problemen me krijgt, omdat deze voor de brievenbus gaat en dus geen pakketpost is. Brievenpost worden alleen door machine gescanned.

Ze zijn wel verboden, maar kans is zga nihil dat je er problemen mee krijgt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk niet, maar als je er toch 1 koopt kun je beter een groene nemen. Die zie je beter overdag en kunnen net zo goed dingen branden. En ze zijn cooler omdat iedereen al een rood laserpointertje van de kermis heeft, groen zie je minder vaak.

(De opmerking dat het gewoon een lampje is, is wel redelijk grappig. Een laser is bovendien op een heel ander principe gebaseerd dan welk soort lamp dan ook. Anders misschien even de vraag stellen: Hoe werkt een laser?)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is verboden,
alleen alles van dealextreme word bij de douane gecontrolleerd heb je mazzel en pakken ze jou laser er niet bij. krijg je 'm gewoon thuisgezonden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verboden of niet, het is geen speelgoed om mee rond te schijnen! De directe beam of via reflexties zijn permanent schadelijk voor je ogen.