Zijn er ook airconditioners zonder dat je een slang naar buiten hoeft te leggen?

Ik heb namelijk geen mogelijkheid daartoe. Ik zoek dus een airconditioner zonder aansluiting naar buiten toe. Een soort van ventilator maar dan met echte koude lucht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

Natuurlijk zijn deze airco's te koop. o.a. bij klusmarkten en soms ook bij de macro of warenhuizen. In dat geval heb je geen slang naar buiten, maar of zo'n type airco scht goed helpt is maar de vraag. Het zijn dan vooral een soort ventilatoren waar je veel geld voor betaald. Koelen doen ze nauwelijks.

Een gewone huis tuin en keuken ventilator verplaatst alleen lucht en soms is dat ook al aangenaam.

Toegevoegd op 06-06-2009 23:00:43
NB. Zoek op trefwoord mobiele airco.

Toegevoegd op 06-06-2009 23:05:28
NB. Ik zie dat er ook mobiele airco's zijn met slang. Dat wilde je niet, dus je moet dan zoeken naar een mobiele airco met een opvangbak. De airco moet immers wel zijn water kwijt kunnen. Het principe werkt dan zoals een condensdriger.

Toegevoegd op 06-06-2009 23:14:27
Sorry voor de typfouten. Je moet zoeken op "mobiele airco met condensbak". Maar deze werken nog slechter dan de mobiele airco's met slang en die laatste hebben al een slechte reputatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee. Op één of andere manier zal je de warme lucht naar buiten moeten brengen. Je kunt een split-unit kopen, maar de verbinding met de buiten-unit bestaat uit een paar leidingen. Er zijn nep-airco's in de handel op basis van waterverdamping, maar die kun je beter maar niet hebben.
AWM
14 jaar geleden
Ik heb geen ervaring met airconditioners, maar misschien -

kun je de slang naar een andere kamer leggen.

Bijvoorbeeld: Je wilt je slaapkamer koelen, zet het apparaat dus ergens in de slaapkamer, en legt de slang naar de overloop.

Als die andere ruimte (de overloop in dit geval) groot genoeg is, zou dat kunnen werken. Informeer wel of je rekening moet houden met het condenswater.

Toegevoegd op 06-06-2009 22:44:00
En nu hoop ik maar dat ik geen onzin heb uitgekraamd - zoals gezegd, ik heb geen eigen ervaring, dus dit is puur theoretisch bedacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan pomp je een hoop vocht en warmte de overloop op. Dat lijkt me niet de bedoeling. De afvoerslang van een mobiele airco moet zo kort mogelijk zijn en naar buiten geleid worden. Al met al niet praktisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, vandaar mijn opmerking dat die overloop groot genoeg moet zijn. En, als toevoeging: geventileerd. Misschien lukt het als je de afvoerslang in een teil kunt hangen? 't Is maar een idee...