Kan je met digitene van KPN ook een programma opnemen?

En dan van een zender waar je niet naar kijkt opdat moment, en zo ja, hoe dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Ja maar dan moet je, of het opnemen wanneer je zelf nergens naar kijkt of opnemen terwijl je naar hetzelfde programma kijkt.
Dat geld overigens voor elke digitale ontvangst.
Je kan wel een tweede "kastje"erbij nemen en dan kan het wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, bij ons wel.
Maar misschien komt dat omdat wij er een kastje bij hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dit zelfde geldt ook voor digitale TV van de kabel en ook satelliet. Je kunt alleen opnemen naar waar je kijkt. Dus je DVD/Video-recorder zetten op AV1 en dan opnemen. Je moet dus een tweede kastje aanschaffen of een twintunner kastje voor digitenne.

Toegevoegd op 06-06-2009 22:32:25
Het jammere van een twintuner is dat je alleen kunt opnemen met die twintuner. Ik ken nog geen twintuners die een apart signaal geven aan je DVD/Video-recorder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk. Bedenk je alleen wel dat je, wanneer je iets wil opnemen en naar een andere zender wil kijken je moet zorgen dat je minimaal 2 smartcards kan gebruiken. Je kan dat doen met bv de twintuner maar je kan bijvoorbeeld ook een enkele tuner gebruiken in combinatie met een tv met ingebouwde tuner waar je dus je smartcard ding in kan doen.

iig moet je voor ieder apparaat dat je onafhankelijk wil kunnen gebruiken een aparte ontvanger/smartcard hebben. Wanneer je dus met een gezin bent en je meerdere mensen in huis hebt met een eigen tv kan je beter kiezen voor analoge tv.

Bedenk overigens dat Digitenne niet geschikt is voor grote beeldschermen en de ontvangst niet overal even goed is (kan zelfs per straat verschillen). Als je dus het nieuwste model mega tv hebt is er een goede kans dat je geen goed beeld krijgt.