Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

werkt een nederlandse niet-geaarde telefoonlader-stekker (met 2 pootjes) in een engelse wandcontactdoos?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mij lukt het wel hoor.

en niet geaarde stekker doet het wel als je hem gebruikt maar geeft geen aarde.

een geaarde nl stekker krijg je er meestal niet in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, waarschijnlijk niet. Je kunt o.a. bij de ANWB wereldstekkers kopen, daarmee druk je je telefoonlader in de ene kan van de wereldstekker en de andere kant in het aanwezige stopcontact.
In engeland heb je vaak de platte stekkers nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee die zal niet werken. Je hebt een wereldstekker nodig!
Zie bron die heb ik ook gehaald toen ik voor 5 weken naar Thailand moest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, absoluut niet. De Engelse stekker heeft 3 pootjes, waarbij het 3e pootje zorgt dat er stroom door de andere 2 pootjes gaat. Als je dus alleen 2 pootjes zou gebruiken werkt dat dus niet. Daarbij zijn de Engelse "pootjes" anders dan de onze, dus die passen niet eens.

Zoals eerder gezegd: koop bij de anwb (of blokker, of action) een reisstekker en je bent van je problemen af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm....ik ben net gecorrigeerd met mijn antwoord dat het wel mogelijk was. Mijn excuses voor de eventuele verwarring. Misschien zat ik net in een hotel/huis waar ze voor buitenlandse arbeiders het makkelijker gemaakt hebben, hetzelfde verhaal in Thailand. Voor de goede orde heb ik het even opgezocht en vond deze site:
Voor de nog betere orde heb ik net een oud collega gebeld en het was zoals ik vermoedde. Waar wij zaten hebben ze zelf de aansluitingen aangepast om zowel engelse als nederlandse stekkers werkzaam waren.
Dus antwoord; in sommige omstandigheden wel, maar voor de zekerheid kan je beter een verloopstekker meenemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In geval van nood (bij ernstige gsm-verslaving) kun je de Engelse wandcontactdoos hacken door iets van metaal in het gat voor de derde pin te frotten...

Een wereldstekker is natuurlijk wel beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding