Wanneer moet bij een wasmachine de waterklep, de niveauregelaar of de pomp ingeschakeld worden?

Wat is de werking van de wasmachine? (daarmee bedoel ik, wat gebeurd er binnenin de wasmachine als je een bepaald programma kiest.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Je kiest een programma... Een programma is een reeks gebeurtenissen die iets te weeg brengen... Jij wil 60° was, dan is het programma zodanig dat je krijgt wat je wenst... en dat is de 60° was...
En het zijn bewegingen, opwarmen, spoelen, draaien, water nemen, water uitgooien, draaien, enz enz... Zodanig is dat gemaakt dat jij het gewenste resultaat krijgt, omdat jij de baas van de wasmachine bent door aan de programmaknop te draaien...
In feite is het niets anders dan een pc... Maar een pc heeft allerlei klusjes en een wasmachine alleen de was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De machine volgt de instructies van het door jou gekozen programma. Diverse sensoren in de machine sturen vervolgens de verwarmings elementen, pomp(en) en kleppen.