Kunnen dieren onderscheiden of mensen mannelijk of vrouwelijk zijn en of ze meer- of minderjarig zijn?

Kunnen dieren als er een mens voor hen staat onderscheidend of het een man of een vrouw is en of die persoon meer of minderjarig is?
Hebben dieren ook een voorkeur met welke geslacht ze willen werken/spelen ge aait en verzorgd willen worden?

3 jaar geleden
in: Dieren
1.1K
tinus1969
3 jaar geleden
Is er een speciale reden dat je meerdere vragen hebt gesteld over de manier waarop mens en dier met elkaar omgaan?
VGraaf
3 jaar geleden
Tinus1969 nee daar heb ik geen speciale redenen voor

Antwoorden (1)

Dieren is wel wat breed gesteld: van een lieveheersbeestje weet ik het zo net nog niet ;)
Honden en katten lijken zeker te kunnen onderscheiden of ze een man of een vrouw voor zich hebben, of een kind of volwassene.
Meer- of minderjarig is weer wat veel gevraagd, als mens zie ik zelfs lang niet altijd het verschil tussen een 17 of 19-jarige.
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
+
Mijn katten waren veel voorzichtiger met de baby dan met ons. Wel spelen, maar geen nagels. En trekken aan de staart werd tot op zekere hoogte toegelaten. En zo niet, liep de kat weg ipv meppen. Ging goed tot een jaar of 2 a 3. Toen vonden de katten dat de kinderen groot genoeg waren om "behandeld te worden als een volwassene". De kinderen leerde daardoor ook dat je niet alles kan doen.
Ivana
3 jaar geleden
Honden: meer of minderjarig is het criterium niet voor een hond. Een hond onderscheidt wel of een persoon geslachtsrijp is. Een geslachtsrijp iemand heeft meer zeggenschap en overwicht over een hond dan een mens die nog in zijn/haar puberteit zit.