Het is een axolotl. Een axolotl is een amfibie, die familie is van de molsalamander. Het opvallende beestje leeft vooral in delen van Mexico.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank je wel !!!!
Antoni
3 jaar geleden
Tot je dienst!
nounka
3 jaar geleden
Zeg... ik heb me ooit eens laten vertellen dat er ook andere salamanders zijn waarvan sommige exemplaren soms juveniel blijven. Ze zouden erg op de axolotl lijken. Al weet ik de soortnaam niet.
Antoni
3 jaar geleden
Volgens https://nl.wikipedia.org/wiki/Axolotl#Neotenie komt hetzelfde verschijnsel, neotenie genaamd, voor bij de tijgersalamander in bepaalde delen van de Amerikaanse staat Wyoming, omdat daar weinig jodium in het water zit. Jodium is voor deze dieren nodig om helemaal volwassen te kunnen worden.