Hoe kan ik het beste voorkomen dat mijn kat aan mijn meubilair krabt?

Mijn kat heeft een tijdje niks met het meubilair gedaan maar begint nu steeds meer eraan te krabben, vooral wanneer ik van huis ben. Wat kan ik hier het beste aan doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Dieren

Antwoorden (2)

Zet een krabpaal in huis, die is er voor gemaakt. Eventueel de meubel afdekken als je van huis gaat (stevige plasticfolie o.i.d.).
3 jaar geleden
Hey,

Wat ook helpt je stoel of tafel poten met touw bekleden.
En een spuitje met water bij de hand houden en bij ongewenst gedrag even 1x spuiten naar de kat zeker niet meer en terwijl ook "eila of hey of neen of pasop"
Misschien zal je het nog een paar keer moeten herinneren maar ze leren, na de 3keer je het nog maar in de hand neemt loopt de kat weg of alleen je stopwoord zegt keren ze vlug om.

Veel plezier.