kunnen 2 mannetjes kempvis samen?

Ik weet dat 2 mannetjes niet samen kunnen dus ik heb een soort van kweekbakje gehaald en daar de oude kempvis in gedaan..en de nieuwe in de ruime aquarium gedaan maar dan dan nu is hij maakt mijn mooie vrouwtjes hun vinnen kapot!!wat moet ik doen en hoe kom ik van mijn mannetje af..hij staat ook al op internet maar is niet gewild..waar kan ik van mijn mannetje (de oude) af? Want ik ben ook bang dat ze straks doodgaan van de stress als ze langer blijven zitten op deze manier..mvg

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Dieren
2.7K

Antwoorden (1)

NEEN. De Betta Splendens is een echte vechtvis en als je die zou willen houden doe je er verstandig aan om je eerst te verdiepen in de typische eigenschappen van zowel de mannetjes als de vrouwtjes. Mannetjes moeten sowieso altijd apart in een bakje en ook voor de vrouwtjes moet je aan bepaalde eisen voldoen. Zoals jij het beschrijft moet er nog heel wat gebeuren. Begin in ieder geval met het helemaal in aparte bakjes zetten van je mannetjes (ook de vis die bij de vrouwtjes zit) en bestudeer dan eens de teksten onder de link.