Dat hangt van de gemeenteverordening af.
Meestal is het houden van kippen in de achtertuin geen probleem, zolang het geen overlast veroorzaakt. Er zijn uitzonderingen, maar dan staat dit in de algemene plaatselijke verordening van de gemeente of in jouw huurcontract.

In een woonwijk wonen de buren doorgaans dichter bij je dan op het platteland. Je buren kunnen zich gaan ergeren aan geluids- of stankoverlast. Zorg dat je tijdig ingrijpt en neem de nodige maatregelen om ergernissen te voorkomen:
– Betrek je buren in een vroeg stadium in je plannen. Zo komen ze niet plotseling voor verrassingen te staan en houd je de relatie goed wanneer er wel sprake is van overlast.
– Plaats het hok niet tegen de erfgrens aan, maar kies voor een centrale plek in je tuin.
– Kies voor een groepje kleine krielkippen en neem geen haan. Een haan produceert het meeste lawaai.
– Houd het hok goed schoon, zodat er geen sprake is van stankoverlast.
– Isoleer het nachthok, zodat er minder geluid uitlekt.