Welk dier verstopt kippeneieren op 2 m hoogte in een nis van een dak?

Vraag is vrij duidelijk.
In de bovenste nis van het dak ( inkeping tussen de balken van de hoogste pannen ) van mijn thuinhuisje zag ik net een kippenei liggen. Een kip kan er niet in. Welk dier verstopt zo wel voedsel? Ik denk als vooraad.

3 jaar geleden
in: Dieren
3.7K

Antwoorden (1)

Dat doen steenmarters.
Soms liggen ze onder je motorkap: ,,Nog geen drie weken geleden lag er een ei onder mijn motorkap'', vertelt Leonore aan het Eindhovens Dagblad. ,,Ik heb meteen navraag gedaan bij mijn automonteur: 'Mis jij soms een ei?'" Uiteraard dacht ik aan een geintje. ,,Nee hoor'', vertelde hij mij. ,,Dat gebeurt vaker.'' Het ei was daar verstopt door een steenmarter.
3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
Als steenmarters in de buurt zijn en je parkeert daar een auto, dan heb je wellicht een probleem. Want steenmarters bijten graag in autokabels.
Er zijn drie mogelijke oplossingen van dit probleem.
Breng een draadrooster of kabelgoot aan, zodat de steenmarter nergens bij kan.
Installeer een stroomstootapparaatje - vergelijkbaar met schrikdraad.
Installeer een ultrasone marterverjager.
nounka
3 jaar geleden
Dank je wel voor de info