Welk A merk kattenbrokjes van de supermarkt bevat het hoogste vlees/vis gehalte?

Ik wil flink wat brokjes kopen en die doneren aan een kennis van mij die zwerfkatten opvangt. Ik heb een kleine toeslag ontvangen van een vorige werkgever en aangezien ik niet op dat geld had gerekend wil ik dat graag aan die opvang besteden aan voer.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Dieren
3.2K
Rieneke1
4 jaar geleden
Wat leuk dat je dat wil doen! Wat A merken uit de supermarkt betreft ontlopen de merken elkaar niet veel, vaak moet je voor een hoog vleesgehalte toch naar de dsz. Maar brokjes zonder een hoog vleesgehalte kunnen toch alles bevatten wat een kat nodig heeft. Je zou voor Purina kunnen kiezen, maar sowieso zal een lading brokjes goed in de smaak vallen. Hulde!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Goede daad!
Prins is een goed merk/niet duur. Weet niet of het in de supermarkt te koop is. Uitstapje naar een dierenwinkel is misschien te overwegen?
Rieneke1
4 jaar geleden
Is het trouwens niet het handigst om de brokjes te kopen die ze nu al geeft?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Alles is welkom zei ze. Senior brokjes, kitten brokjes, gewone ook.
Ik heb laatst al allemaal oude handdoeken ingezameld en gedoneerd. Oude afwas teiltjes als mandjes etc.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ze is pas een opvang begonnen nadat de huidige helaas gestopt is omdat de eigenaar is overleden.

Antwoorden (1)

Over het algemeen geldt:
•Meer eiwit is meer vlees (tenzij plantaardig eiwit is toegevoegd)
•Minder koolhydraten is beter
•Volgorde is op basis van eiwitgehalte, niet op beoordeling
In de eerste link zie je een overzicht van goed voer.
In de tweed link krijg je een overzicht van de soorten, prijzen en betere merken.