Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een geiten te verzorgen wat mogen geiten absoluut niet eten?

Ik ben zelf molenaar naast de molen staat ons restaurant waar natuurlijk weleens wat over is qua eten ik vroeg mij eens wat af

we hebben een geitenweide waar 4 geiten en groot aantal kippen en hanen lopen ( een en al gezelligheid) nu vroeg ik mij af wat geiten absoluut niet mogen eten. In het najaar zijn we doordeweeks gesloten alleen weekend open
Dit is vanaf na herfstvakantie tot halverwege Maart het geval (alleen de kerst en voorjaarsvakantie zijn we even hele weken open)
Maar goed ik heb vaak wat brood over en soms wat groentes en wat vlees of Kaas maar ik vroeg mij af wat Geiten mogen en wat niet. Is daar ergens iets over te vinden? Ik kan de juiste site niet vinden vandaar ik het hier maar graag vraag.

Hoop wat te horen

4 jaar geleden
in: Dieren
12.2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.landgeit.nl/index.php/verzorging/62-wel-of-niet-giftig https://www.levendehave.nl/dierenwikis/geiten/voeding-van-geiten
Rieneke1
4 jaar geleden
Brood, vlees en kaas zijn niet geschikt voor geiten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Producten die niet aan geiten mogen worden gegeven:

- Oxalaatrijke voeding
• Bosbieten
• Rabarber
• Spinazie
• Bieten
• Snijbiet
• Andijvie
• Chocola
• Boerenkool
• Zoete aardappel
• Pinda’s
• Stervrucht

- Iets giftig (gevaarlijk in grotere hoeveelheden)
• Liguster
• Boerenwormkruid
• Hondspeterselie
• Boterbloem
• Jacobskruiskruid
• Berenklauw
• Groene eikels

- Giftig
• Rhodondendron
• Prunus: pruim, kers, laurierkers
• Buxus
• Taxus
• Gouden regen
• Klimop (hedera)
• Monnikskap
• Vingerhoedskruid
• Adelaarsvaren
• Rabarber
• Diverse bolgewassen: amaryllis, sneeuwklok, narcis, hyacinth, lelietje van dalen, iris, gladiool, crocus
• Uitlopers van aardappelen

- Pas op met het geven van brood aan geiten. Een boterham per dag, dat is meer dan genoeg.
(Lees meer...)
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding