Is het normaal dat een egel naar je toe rent?

Ik ging vanavond 23u wandelen met 2 grote honden en zag ineens een grote egel op ons afrennen . En toen stopte ie vlak voor ons. Ik stopte kijken wat ie doet. Bleef gewoon zo midden in de weg staan alsof we niet langsmochten dus ging k weer terug lopen. En k liep verder en toen kwam aan andere kant een vrouw lopen en die was aan d etelefoon en toen rende die egel weer naar haar kant toe . Is dat normaal??

4 jaar geleden
in: Dieren
2.1K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Lijkt mij niet, zou jou eerder moeten ontwijken.
Ik volg je vraag met interesse.

Antwoorden (1)

Ik weet dat heel veel dieren wel 'gewoon' worden aan mensen. Dat ze mits herhaaldelijk contact het niet zo raar meer vinden. Je zegt dat ze naar die vrouw liep. Ik zou denken dat het dier gewoon is dat hij rond die tijd eten krijgt van een mens.

Met warm weer zijn er ook vaak dieren die ( ook al wel eerder contact hadden ) die naar mensen gaan om water te vinden.

Misschien had hij 'interesse' in wat jij was. Maar niet van dichtbij, wou hij gewoon even kijken. Dat kan ook voorvallen met wilde dieren.

Al is het feit dat je honden bij je hebt ook vreemd. Dan zouden ze zeker weg moeten blijven. Het enige dat ik verder kan verzinnen waarom dieren abnormaal assertief zijn is als ze een ziekte hebben ( denk hondsdolheid ) maar lopen ze dan ook niet dronken rond en kwijlend.
4 jaar geleden
19belle87
4 jaar geleden
Ik weet niet of ie ziek was, zag er gezond uit en rende in rechte lijn naar ons toe .