Mijn hond heeft strijkkralen gegeten, maar poept het ook uit wat nu?

Wat moet ik nu doen zo laten of

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Dieren
2.9K
TurfGraver
4 jaar geleden
Afwassen en weer gebruiken?

Antwoorden (1)

Natuurlijk kun je altijd bellen met een dierenarts.
Alleen denk ik dat je je nu geen zorgen hoeft te maken:
Strijkkralen zijn van hard plastic, waardoor ze niet in de maag kunnen harden.
Verder zijn het hele kleine voorwerpjes en zijn ze rond (totaal niet scherp).
Verder vertoont jouw hond geen rare reacties, doet hij dit wel, meteen de dierenarts bellen.
Het goede is dat de strijkkralen door het hele spijsverteringskanaal gegaan zijn, zonder problemen. Als hij ze nu uitpoept, heeft het nergens schade aangericht.
Het heeft ook geen zin om de hond nog te laten braken, waarschijnlijk is de maag al leeg.
Houd je hond de komende weken wel goed in de gaten. Controleer desnoods ook de ontlasting of er nog strijkkralen inzitten.
Honden verkennen alles met hun bek. Soms weet je geeneens dat ze iets hebben opgegeten.
Succes!