hoe maak ik eten voor baby duiven?

ik heb 2 duiven ei gevonden en we hebben een broedmachine gekocht als de duiven uit komen wat moet ik ze dan voeren en hoe maak ik die en hoe vaak per dag moet ik ze voeden

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dieren
2.6K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Beter bel je de vogelopvang. Zo te lezen heb je niet veel verstand van. Je kunt niet zomaar eitjes uitbroeden en dan de mama of papa vogel gaan uithangen. Er komt wel meer bij kijken.
Bel de vogelopvang en laat hen beslissen wat er met de eieren moet gebeuren.

Antwoorden (1)

Om te beginnen heb je opfokvoer voor jonge duifjes nodig. Dat maal je en overgiet je met heet water en laat je een uurtje staan. Je zal zien dat het na die tijd flink is ingedikt dus voeg je water toe tot je een dik vloeibaar papje hebt. Je haalt bij de apotheek een spuit met een lange tuut en stopt hiermee het duifje drie maal daags vol. De krop moet goed gevuld zijn. Na verloop van een paar weken kan je steeds meer gaan mengen met gemalen geweekt gemengd graan en uiteindelijk de vogel leren pikken naar gewoon graan. Bij het stoppen is het goed ze in een lapje te draaien zodat je geen vleugeltje breekt, ze zijn nog enorm kwetsbaar. Ook is het zaak de spuit zodanig te plaatsen dat je niet de longetjes volspuit ipv de krop.
Als je ze persee zelf groot wil brengen, ga dan eerst eens je licht opsteken bij een vogelopvang of duivenmelker. Maar beter nog: breng de diertjes naar een vogelopvang waar ze precies weten wat ze moeten doen. Wees niet egoïstisch.
Overweeg ook eens vrijwilliger te worden bij een vogelopvang: je zal met open armen worden ontvangen en je kan kleine vogeltjes verzorgen zoveel je wil, en daarbij nog het nodige leren ook.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Plus Rieneke! Mooi.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Praktisch en wijs antwoord! +
Ivana
5 jaar geleden
Super Rieneke!!