Kunnen zoogdieren stonend worden?

Waneer een zoogdier van wat spacecake eet en/of rook van een joint mee ademt kan het dan stonend worden?

5 jaar geleden
in: Dieren
2K
Amadea
5 jaar geleden
Ik weet wel dat ze dronken kunnen worden. Maar het lijkt mij stug dat een zoogdier cake zou eten, of stoned zou kunnen raken van het inademen van rook.
LeonardN
5 jaar geleden
lijkt er wel op
ttps://www.youtube.com/watch?v=hvRfAnNtULw
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Jawel! Laatst bij Dr. Pol op tv was een hond die peuken met wiet had gegeten uit de asbak. Beest was beroerd, sloom, slechte coördinatie en slaperig. Dus ja!

Antwoorden (3)

Cannabis heeft geen invloed op herbivoren
Er zijn planteneters die zich met graagte op de hennepplant Cannabis sativa storten – maar niet vanwege de euforiserende stof tetrahydrocannabinol.

Zo’n 300 insectensoorten doen zich te goed aan deze plant, en ook antilopen, herten, apen en knaagdieren kunnen er zonder probleem van smullen.

Dat deze dieren er niet high van worden, komt doordat ze hun gedrag en hun fysiologie erop af hebben weten te stemmen.

Ten eerste eten de dieren vooral van de plant wanneer het gehalte aan actieve stoffen laag is. En ten tweede worden de stoffen die op ons mensen wel van invloed zijn, afgebroken door de speciale symbiotische bacteriën of de spijsverteringsenzymen in hun darmen.
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
-De vragen is zoogdieren. Je antwoord gaat over herbivoren.
tinus1969
5 jaar geleden
@LeonardN maar een aantal van die herbivoren zijn ook zoogdieren.
LeonardN
5 jaar geleden
Een antwoord over een subgroep zegt nog niet dat het antwoord over de groep daarmee beantwoord is. Vraag:
Kunnen mensen ongesteld worden? Antwoord:
Mannen kunnen niet ongesteld worden! Dan zijn we dus nog nergens.
Alle gewervelden (en dus ook zoogdieren) hebben zgn cannabinoid receptoren en kunnen dus reageren op THC. Hoe gevoelig ze daarvoor werkelijk zijn verschilt.
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Vanwaar de min?
Net als ieder mens anders reageert op welk soort drugs dan ook, geldt dit ook voor dieren.
Voor zover ik weet kunnen katten en honden high/stoned worden van het in nemen van Wiet/Hasj op welke manier dan ook, heb dit zelf gezien. Natuurlijk zijn er wel een aantal factoren die meespelen "Gewicht van het dier" "Grote van het dier" "Gestel van het dier" "Of het dier heeft gegeten en hoeveel" "En welke stofwisseling het dier heeft. Weet niet wat je van plan bent of dat je dit alleen vraagt voor de gezondheid van je eigen dier maar ik waarschuw je wel, geef je huisdier niet opzettelijk wiet of welke drugs dan ook. Wat voor ons lekker is kan voor een dier dodelijk zijn, vooral als de dosis gewoon teveel is. Inademen van de rook van je eigen joint of bong kan geen kwaad zolang je een raam op een kier hebt staan, ik zou niet gaan hotboxen met welk dier dan ook.

Zou wel wat wezen als je kon hotboxen met een beer, en dat de beer zo stoned zou worden dat het net een knuffelbeer wordt
Er zijn een aantal dieren die niet stoned kunnen worden en de plant gewoon kunnen eten, geiten apen knaagdieren herten en 300 soorten insecten. Dat deze dieren er niet high van worden, komt doordat ze hun gedrag en hun fysiologie erop af hebben weten te stemmen. Sommige dieren hebben dat niet, onze huisdieren bijvoorbeeld.
Wat natuurlijk ook meespeeld is de dosis die het dier binnen krijgt, de wiet in de natuur is veel minder sterk dan de wiet die wij kweken en roken/eten. Daarom zeg ik ook dat je altijd moet uitkijken hier mee.
Toegevoegd op 17 april 2019 18:24: tekst