Welke vissoort heb ik gevangen?

Vanboven is hij meer bruinachtig dan groen.
Foto : https://ibb.co/gcMCp8

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dieren
1.5K
ronron1212
5 jaar geleden
In welk land zit je
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
België(Meer van Rotselaar)

Antwoorden (2)

Mogelijks een kroeskarper:De kroeskarper wordt maximaal 54 cm lang en weegt dan 3 kg, maar in kleine wateren blijven kroeskarpers meestal onder de 20 cm (gemiddeld 9 cm bij een gewicht van 20 gram). De kroeskarper is een hoogruggige zijdelings afgeplatte vis met afgeronde vinnen.
5 jaar geleden
Het is een zonnebaars, Lepomis gibbosus. Deze komt oorspronkelijk uit Noord-Amerika en is later uitgezet in de wateren van de Benelux. Hier kan hij een lengte bereiken van 15 cm, maar aan de ooskust van Amerika kunnen ze zo'n 25 cm lang worden.
Toegevoegd op 07 juli 2018 12:37: afbeelding
Plaatje bij antwoord