hoelang duurt het eer ratten sterven na het eten van lucifers met pindakaas?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dieren
17.1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.homify.nl/ideabooks/693081/last-van-muizen-wij-delen-8-bruikbare-tips
https://www.ongediertebestrijden.com/ratten/oma-weet-raad-ratten/
De remedie is bekend, maar hoelang het duurt eer de rat dood is, wordt nergens vermeld.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik weet het, vandaar mijn vraag, jammer want zou het wel graag weten
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Een vriendin vertelde dat zij in Marokko zeep kan kopen waar ratten ook van doodgaan. Zij kom me alleen niet vertellen om welke zeep het ging. Ik weet niet of iemand daarvan heeft gehoord - zeep gebruiken tegen ratten -, maar er bestaat zoiets als zwavelzeep. Zou dat hetzelfde effect kunnen hebben als lucifers?
Zo'n zwavelzeep is makkelijker neer te leggen dan die lucifers met pindakaas.

Antwoorden (1)

In modern rattengif zitten anticoagulatia. Deze middelen moeten de bloedstolling (coagulatia van het bloed) tegen gaan.
Zwavel is ook een anticoagulant. Als de rat lucifers eet krijgt deze zwavel binnen en daardoor bloedstollingsproblemen, tenminste als men zwavellucifers gebruikt. Het knaagdier zal ten gevolge van inwendige bloedingen sterven. De dieren vertonen bij het sterven weinig tekenen van stress, dit komt waarschijnlijk door de verminderde bloedtoevoer naar de hersenen. De ratten gaan pas dood, nadat zij voldoende zwavel hebben opgenomen. Opvallend is dat ze gewoon blijven dooreten, zonder dat ze zichtbaar last hebben van het rattengif. Zij drogen langzaam op van binnen uit.
Ratten en muizen zullen pas na vier tot veertien dagen dood gaan. Natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid die zij eten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
dank u ! om de moeite te nemen om het op te zoeken