Zijn er naast mensen meer dieren waarbij de kinderen voor hun ouders zorgen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dieren
1.9K

Antwoorden (2)

Er zijn een aantal dieren waarvan je zou kunnen zeggen dat ze voor de ouderen(dat zijn dan soms ook hun ouders/grootouders/ooms/tantes) in de groep zorgen. Denk hierbij aan walvissen en olifanten.
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Olifanten doen dat alleen in groepsverband waar het gaat om de dames de heren leven vanaf een bepaalde leeftijd alleen.
Alle kuddedieren hebben een sociale band waarbij ze onderling voor elkaar zorgen en dus de kinderen voor de ouderen.
De wolf is daar het perfecte voorbeeld van, bij een roedel wolven jagen de sterke (jonge) dieren en de oudere eten mee.